24. Od kod prihaja odrešujoča ubogost v duhu?
Blagor ubogim v duhu, kajti njih je Nebeško kraljstvo
Sveti Peter v ubogosti duha in polnosti Gospoda
splet
Ta zapis spada v sklop blogov od št.
20 do 24. Brez tega vrstnega reda ga bo težko razumeti.
Ko
sem bil mulc in hodil k verouku, so nas partijsko okuženi sošolci včasih
skušali zafrkavati: »Blagor vam, prf…..nim v duhu, kajti vaše je nebeško kraljestvo!«
To jim je bil velik štos in mnoge učiteljice so bile srečne. Vero so namreč
istovetili z duševno zaostalostjo in iz nas ter iz duševno prizadetih 'brili
norce'. No, dandanes je malo drugače – te osebe so razvaline, če sploh še so. Verniki
smo jim odpustili, Gospod pa jim ni. Kajti Gospod ZELOOOO težko odpušča žalitve
Svojih otrok, če kesanje ni izjemno in vrhunsko. Dokaz za to je Juda Iškarjot.
Četudi je bil Gospodov učenec, mu Gospod zelo očitno NI odpustil. Pa tudi
zasmehovalcu na križu poleg, ne. Zato take
care.
Kaj
je resnični pomen ubogosti v duhu?
Kdo misli, da je to domišljati si, da si revček, pa te bo imel Gospod bolj rad.
Ali biti dobro situiran in si domišljati, 'da nisi vezan na materialnost'.
Gladiti si svoj vampek in obsojati 'materialiste', sebe pa v domišljiji
istovetiti s svetim Frančiškom. Haha, dosti teh štosov in verskih blaznosti,
čas je za ubogost v duhu, ki pa je od dokončne ubogosti. Da bi to ubogost dojeli, moramo pred tem doumeti
planet Zemljo in zakaj smo tu. Ta blog bo pretresljiv ali morda strašen za vsakega, ki
ga bo prebral, a le tako se lahko v polnosti vzame Zdravilo, ki je Gospod. Saj
itak na naš blog zaide le tisti, ki mu je od Gospoda dano, torej je že vsaj malo zrel za resnico.
Kaj je smisel življenja
na Zemlji?
Kdor
je vsaj malo inteligenten ali pa vsaj že nekoliko v letih, bo potrdil, da je življenje
na Zemlji nekaj malega užitka in veliko trpljenja. Tri glavne bolezni Zemlje
'harajo' brez milosti: bolezen, starost in smrt. Temu dodajmo še nesreče,
katastrofe, vojne in boj za preživetje, pa izdajstva in nezvestobe – in slika
je popolna: Zemlja je dolina okostij in mlakuž krvi. Ni nam namenjena v užitek,
kot si domišljamo, ampak v malo užitka in za kazen veliiiko trpljenja. Je nuna,
naša opatinja, meditirala, da je Bog Zemljo ustvaril zato, da mi na njej
uživamo (tudi s klanjem in goltanjem živali?), kar pa je bolj teologija kosmatega,
kajti enaka je marksistični.
Naše življenje na Zemlji ima nek drug
namen, kot da se topimo v njega blaženostih: naučiti nas mora, da Zemlja ni
naš dom, ampak so to nebesa. Tako zelo nas mora stisniti, da uteho najdemo samo
še pri Gospodu. To je naloga našega življenja na Zemlji in naravni zakoni brez
milosti poskrbijo za to.
Zakaj
smo se sploh rodili na Zemlji, se sprašujete? Zato, ker smo hoteli malo vladati
in se imeti fajn: sladko jesti, spati, seksati in komandirati. Bili smo torej
uporne duše in po zakonu karme smo prišli v 'uklonilni' zapor, imenovan
Zemlja. Naloga vsake duše, ki je tukaj zapornik, je, da se preko želja za užitki
tako nasiči trpljenja, da se končno spomni, kje je Mir in je Blaženost in pri
Kom je to in Kdo je naš Izvir.
Seveda
pa obstajate dve sorti duš: tiste, ki so inteligentne in tiste ki so do konca sveta bebaste. Inteligentne na neki točki trpljenja vendarle sprejemajo Boga in Ga
začno iskati, klicati, slediti ter LJUBITI, druga sorta pa do konca sveta
zdravilo išče na tem svetu in se vse bolj poglablja v pekel lastne duše.
To
bi bilo, na kratko, v treh minutah, o nalogi Zemlje: postopoma nas mora
prisiliti k pameti in nam stvari urediti tako, da si ZAŽELIMO končnega miru, ki
pa je lahko le Gospodov Mir. O tej temi bi lahko napisali knjigo, a naj je dovolj
za tiste, ki so duhovno inteligentni.
Osnovo
torej imamo in šele z njo lahko razumemo kaj pomeni biti ubog v duhu.
Predstopnje ubogega
duha so neubogi duhovi
Vsak
kristjan naj bi si želel priti v nebesa, kjer je Gospod doma. Pa si tega v resnici
ne želi, ker si še bolj od Kraljestva želi ugodnega in uspešnega in srečnega življenja
na Zemlji. To je torej 'konflikt interesov' in kristjan postane hinavec, kajti
celo Nauk si ukrivi tako, da mu potrjuje pravico za srečno življenje na Zemlji.
Vanj se naseli 'religiozni duh', ki Svetemu Duhu ne dovoljuje vstopa, kajti
religiozni duh je meseni duh, Sveti Duh pa je Gospod, torej je Božji Duh.
Kot
smo že razložili v prejšnjih blogih (od 20. naprej), Gospod tistim, ki so se
odločili Zanj, naklanja različne stopnje razsvetljenja, ki so odvisne od odnosa
duš do Njega. Enim daruje rezultate površne vere in ti ostajajo meseni ljudje,
Bog pa jim je predvsem žegnana šunka in slika na steni. Bolj vdanim daruje
suho, pusto in dolgočasno vero, ker so tudi oni do Njega takšni. Tretjim pa daruje
Svoje obilje, ker so že čisti in sposobni sprejeti Svetega Duha vase, saj
slavijo Gospoda in ne živijo v ponavljalnih grehih.
No,
ti, tretji, so glavni motor religije in ker živijo v Gospodovem duhovnem in
najbrž tudi materialnem obilju, mislijo, da so že Odrešeni, Zveličani. Polni so
znanja o Nauku in polni so sile, zato so veliki oznanjevalci, zdravilci,
graditelji, reformatorji, ustvarjalci in pismoslovci v Božjem Duhu. So
frančiškani in teologi z velikimi trebuhi, kar je seveda paradoks. Kdor je
torej v Božjem Duhu, ki je Duh Pomočnik in Tolažnik, opravlja velika dela za
Gospoda in ljudstvo. Vendar čas tem dušam pokaže, če so iskrene do konca, da so vsi rezultati njih naprezanj bolj kot
ne 'bob ob steno' – v glavnem jalovi. Kajti ne oni ne njih gojenci preko
Gospodovega obilja ne pridejo do Gospoda osebno. Četudi je Sveti Duh Gospod
osebno, nas namreč na koncu odreši samo
osebna bližina Gospoda Jezusa Kristusa, kajti Njegovo sveto duhovno telo je
polno znanja, večnosti in blaženosti. Moramo torej objeti Njegove noge, to
pa ni mogoče brez LJUBEZNI (navedek SP o tej grešnici, ki je mnogo ljubila in
je bilo zato vse odpuščeno, si najdite sami).
splet
Blagor ubogim v duhu,
kajti njih je Nebeško kraljestvo
V blogu št. 21 (KLIKNI) sem navedel, kateri ljudje so zreli za ubogost v duhu,
katere je Nebeško kraljestvo: naštel sem različne tipe duš (in dodal slike), ki
so prišle do POPOLNEGA PORAZA.
Dozorele
so, preko jalovosti zemeljskega življenja in vseh naporov, da se skrušijo same
vase, se zrušijo in si PRIZNAJO svoj popoln poraz. Takšna duša na tem svetu ne
vidi niti drobtinice svetlobe več. Čuti, da umira, kajti umira zemeljski duh v
njej oziroma umira njen ego. Lahko pa dejansko telesno in duševno umira. Če v
tem stanju sprejme Gospoda kot ZADNJE ZDRAVILO, kot svojo edino LJUBEZEN, se ji
Gospod razodene osebno. Mnogi v tej fazi pa Ga ne sprejmejo in ne preostane jim
drugega, kot da ostanejo tudi z duhom na Zemlji in iščejo lažna zdravila vse
do konca sveta. Ta sorta trmogalvcev je znana kot Kajnov rod in njih je
zemljeno kraljestvo.
Ubogost v duhu prihaja, kot je povedano v blogu
št. 21, od trpljenja, ki ga prinašajo dokončni
porazi, ki so nepopravljivi. Vsakdo ima svojega, če je bil iskren in ni
popolnoma gnil v svojem srcu. O tem bi lahko pisali zelo veliko, a kdor bere to
in omenjeni blog, bo našel vse odgovore. Mi pa se zdaj posvetimo našim svetim
očakom, patriarhom in svetnicam – kako so oni končevali ta vek in odhajali v 'prihodnji
vek', kot se končuje molitev Vera. Podal bom nekaj primerov, ki pa so jih polne
tudi druge religije sveta. Vi pa, ki ste vsi visoko šolani v primerjavi z
menoj in ste tudi spoštovano pismouški, boste odslej sami iskali nove dokaze, da bedni Jona
tukaj omenja poslednjo resnico sveta, ki pelje v večno Resnico Življenja.
'Ubogost v duhu' naših svetnikov
Seveda
bomo začeli kar pri Odrešeniku sveta, našem Gospodu Jezusu Kristusu. Veliko
razočaranj je moral doživeti v svojih treh letih oznanjevanja Resnice. Sami si
poiščite navedke v Evangeliju, ko so ga zapustile trume učencev, da je še Svoje
najbližje vprašal, če bodo odšli tudi oni. Judje so ga množično zavrnili ter na
koncu celo obdolžili herezije in izsilili Njegov umor. Tudi Nazarečani, Njegov
rod, s katerimi se danes enačijo mnogi kristjani sveta in se 'dičijo' s tisto
arabsko črko N, so ga zavrnili (KLIKNI). Spomnimo se tudi, kaj Jezus na koncu zavzdihne: »Oče, Oče, zakaj Si Me zapustil?« S tem nas je učil zadnjega koraka
pred svetostjo: popolnoma ubogega duha, ki pa vso upanje in ljubezen usmerja k
Bogu oz. Gospodu. Ne prosi Ga za obilje, ampak le za Njegovo odrešilno bližino.
Pa
se spomnimo svetega Pavla. V enem od pisem pove: »V svojem srcu nosim veliko žalost in nenehno bolečino.« Njegovo
bolečino lahko začutimo na kar nekaj mestih, izvira pa od tu: »Nimam namreč nikogar drugega, ki bi mu bil
podoben po srcu in bi tako iskreno skrbel za vaše zadeve, saj vsi po vrsti
iščejo svojo korist in ne tega, kar je Jezusa Kristusa.« In pa: »Od tistih, ki so iz obreze, so ti edini
sodelovali z menoj za Božje kraljestvo in mi bili v tolažbo.« Ter: »To veš, da so me vsi iz Azije zapustili.
Med njimi Figel in Hermógen.« In: »Ko
sem se prvič zagovarjal, se zame ni zavzel nihče, ampak so me vsi zapustili. Naj
se jim to ne šteje v zlo.«
Vsakdo
je poražen na področju, kjer se je največ angažiral na tem svetu. To je
ključno in je končni cilj našega zemeljskega življenja, ker nas le ta poraz vodi Domov. In še več: poleg tega, da je Bog Pavla držal v zaporu do konca dni, mu je
zadnji dan naklonil še mučeniško smrt. S tem je ta sveta duša, polna Boga,
prejela popolno ubogost duha – popoln poraz na tem svetu, da je lahko v celoti
sprejela Nebeško kraljestvo in Gospodov večni objem.
Spomnimo
se svetega Janeza M. Vianeja, kako je večkrat skušal pobegniti v samoto, ker je
vedel, da nujno potrebuje svojo ubogost v duhu v miru izraziti pred Gospodovimi
nogami. A škof in narod sta ga vedno znova zvlekla nazaj v spovednico in celo kleriki še
danes učijo, da ga je takrat hudi duh skušal, kar je popoln nesmisel in
teološka zmota. Kajti Sveti Vianej je bil že v stanju popolne duhovne ubogosti, ljudje pa so v
spovednicah in izven njih od njega iskali Gospodovo obilje. Ko je duša že tako zrela za Gospoda, da se Njegovemu obilju
izogiba, je zanjo strahotno mučenje, ko mora obilja klicati, četudi za uboge.
Takrat je križana od teh muk, kar je dobro občutila tudi sveta Mati Terezija,
ki je bila v tem stanju menda kar 40 let. In zato je pravilno povedano, da je
bil sveti Vianej »mučenik spovednice«.
Spomnimo
se svete Favstine Kowalske najsvetejše, ki je ena od redkih svetnikov, ki je že
za časa življenja v popolnosti in dokončno razumela nujnost popolne ljubezni z
Gospodom Jezusom in v celosti uresničila prvo Božjo zapoved vseh zapovedi, iznad
katere ni nobena, tudi Druga ne:
Ljubi
Gospoda, svojega Boga, z vsem srcem, z vso dušo, z vsem mišljenjem in vso
močjo!
Tudi njej je Gospod najprej
odvzel svet, potem pa še vsakršno tolažbo v redovniškem življenju in Cerkvi.
Edino rešitev je lahko našla le še pri Njem. Popolnoma se Mu je posvetila in
predala. To pomeni TOTALNOST: z vsem telesom, čuti, čustvi, mislijo, delovanjem,
predvsem pa z vso silo duhovne LJUBEZNI. Kdor pride do tu, mu je Gospodovo
obilje v precejšnjo muko. Ne želi si ga več, četudi bi bilo to dobro za sobrate
in sestre. Hoče biti samo še z Gospodom in Njegovimi svetimi, kajti Gospod ga
tako zelo veže nase s Svojo ljubeznijo.
In tako je bilo z vsemi svetniki,
ki so Gospoda popolnoma ljubili že na Zemlji: zavračali so Njegovo obilje in le
za druge so Ga kdaj prosili, proti koncu pa jim je bilo tudi to v muko, zato so
raje delili Njegov neposredni blagoslov, ki ni v obilju, temveč v odrešenju.
Za konec tega zapisa združimo dve
sveti duši: svetega Frančiška, kralja ubogosti v telesu in duhu, ter svetega
kralja Davida, ki je znal od veselja plesati pred Gospodom. V prejšnjem blogu
sem omenil, da je sv. Frančišek umrl tako, da je kot zadnje besede izgovoril
141. Davidov psalm. Berite ga v duhu ubogosti Frančiškovega in Davidovega in
Jezusovega duha, in zjokali se boste:
Na
vso moč vpijem h Gospodu,
na
vso moč prosim Gospoda za milost.
Pred
Njim izlivam svojo tožbo,
pred
Njim sporočam svojo stisko.
Ko
mi dih zastaja,
Ti
poznaš mojo stezo.
Na
poti, ki po njej hodim,
so
mi skrivaj nastavili zanko.
Ozri
se na desno in glej,
nikogar
ni, ki bi se zmenil zame.
Ni
več pribežališča zame,
nihče
ne sprašuje po meni.
K
Tebi vpijem, o Gospod;
pravim:
»Ti si moje zatočišče, moj delež v Deželi živih.«
Prisluhni
mojemu vpitju,
ker
sem silno beden.
Reši
me pred preganjalci,
ker
so močnejši od mene.
Izpelji
me iz ječe,
da
se bom zahvaljeval Tvojemu imenu.
Pravični
me bodo obdajali,
ker
mi boš izkazal dobroto.
Ta psalm bi lahko na drobno
razložili, a razumeti ga je potrebno kot odhod duše s tega sveta, kjer ni več
nobenega mesta za oprijem, tudi v sobratih in Cerkvi ne, samo še Gospod in
družba Njegovih svetih Pravičnih je rešitev in tolažba.
Kako uboga je Davidova in
Frančiškova in Vianejeva in Favstinina ubogost v duhu, kar pomeni popoln in dokončen poraz vsega zemeljskega v njih, zato
so polni Gospoda in njih duh se kljub jadikovanju veseli Gospodovih (že
darovanih ali prihodnjih) objemov, besed, pogledov in dotikov! Dozoreli so in
zapuščajo svojo ubogo človeškost ter odhajajo v svetost. Nič jim ni mar za
Gospodovo duševno in materialno obilje, čudeže, zdravje in debelo družino. V
ničemer niso podobni povprečnemu verniku, ampak so podobni oziroma enaki Jezusu.
Enaki so Mu po kvaliteti, le da je Jezus ogenj, oni pa Njegove svete iskre. Niso
torej Bog, so pa Božji. Pri tem seveda ne pozabijo blagoslavljati tiste, ki jih
zapuščajo, a se ne pustijo motiti od njih in odločno odhajajo Domov.
Prvi kristjani so znali sprejeti
to ubogost v duhu, k temu jim je
obilno pomagalo tudi krvavo preganjanje. A že med njimi so bili tisti, ki so si
želeli le Gospodovega obilja. Ampak
dobro, želeti si Gospodovega obilja kot pomoč k spreobrnjenju drugih, je seveda
sprejemljivo, če sami živimo skromno in asketsko, če pa Gospodovo obilje
končuje v naš užitek, smo pač le bedni
krščeni demoni. Če nam Gospod nakloni obilja v takšni ali drugačni obliki,
je naša dolžnost zase vzeti le tisto najnujnejše za preživetje telesa, ostalo pa porabiti v
oznanjevanje Rešenika. Če ne delamo tako, smo hinavci in ves svet kristjane
imenuje za hinavce. Polni smo obilja, a živimo v duhu mesa, ne v Svetem Duhu.
Če je v nas meseni duh, ni Svetega Duha. In če se križamo, imamo pa mesenega
duha, smo dvolični. Nekaj na to temo bo potrebno spisati v prihodnje, kajti če
se ne zavedamo tega duha v sebi, ne bomo nikoli zmogli sprejeti svoje ubogosti,
s tem pa tudi Gospoda ne bomo spoznali.
Ostali bomo Kajnov rod, ki se v cerkev hodi križat in svete ocenjevati. Ali pa
še Cerkev in papeža grdo ogovarjamo, četudi 'priznavamo Boga'. Vendar se Gospod takih na zadnji dan ne bo spomnil, je večkrat povedal. Kajti prav v ničemer
niso podobni ne Njemu, ne Njegovim svetim. V svetih je namreč Gospodov Duh, v
njih pa duh razpadajočega mesa.
Blagor ubogim v duhu, kajti njih je nebeško veselje in Življenje!
splet
Včasih se človek mesece muči... Potem pa odgovorov več kot jih lahko nosi! Hvala za zapisano!
OdgovoriIzbrišiTradicionalno katolištvo lahko uspava v mišljenju, da smo na pravi poti. S toliko drugimi, ki živijo podobno.
Ob Gospodovem dotiku kmalu ostaneš sam. V hoji za Njim se začne čiščenje navlake. "Spravite proč vse to in iz hiše mojega Očeta ne delajte tržnice!" Postajaš ubog. Da zmoreš to živeti, potrebuješ ponižnost. Skušnjav pa še ni konec... Duh je voljan, a meso je slabotno.
Dobro si napisala in postajaš Božja hči. Brez Cerkve ni začetka, a vse prekladati le nanjo pomeni pozunanjeno vero živeti. Takrat v mnoge skoči strašni duh stražar, religiozni duh, ki pa spet in spet križa Kristusa.
OdgovoriIzbrišiOdslej boš ta zakon, po katerem Gospod VSE vodi k sebi, videla povsod. Včeraj sem pogledal posnetek Pričevalcev. Krasen pričevalec, duhovnik, poln Gospodovega obilja, lepa duša, a proti koncu življenja mu Gospod zada udarec, preko 'neusmiljenega' škofa koprskega in bolezni. Zato tudi muslimani prihajajo in so vojne: da se Doma spomnimo. Tukaj nam ne sme biti do konca fletno, sicer ne bo odrešenja.
Skušnjave in slabotno meso. Po veri se jih je težko rešiti dokončno, po Ljubezni do Jezusa pa precej lažje. Poskusi imeti rada Gospoda na razne načine in potem najdeš svoj OSEBNI način. Kdor je resničen, Gospod pride in z njim sklene ZAVEZO. Ta zaveza ima moč ljubezni, zato odganja skušnjave in jih na koncu popolnoma porazi. Premagan strah pred smrtjo pa je simptom te zmage. Vse to je lahko, če prihaja po Svetem Duhu, ta pa prihaja po čistem srcu.
Pustiti se poraziti od sveta ali od svojih talentiranih nadebudnih naporov, je ključ do Gospoda. Odtlej si dušno Živ in telesno mrtev. Če to skujem v stihe:
S tem Si me pripravil
na življenje s križem Tvojim sladkim:
razpet med svetostjo dušnega uboštva
in obiljem, ki svetu Te oznanja
živ sem, poln Tvojega življenja
a brez upa po pustoti zemlje hodim
le Tvoja druščina mi je v veselje
da dnevi vsi so svete mi nedelje.
Samote torej ni. Ponižnost prihaja s porazom. Poraz pa je zmaga, a zmagovalec se počuti kot tat in ne mara venca, ker je venec Gospodov.