20. O tišini, samoti, Božji moči in ceni za vnebohod
Umik (foto:Stephen Evans)
Lahko
si predstavljam, da so večini bralcev presedali prejšnji blogi o džihadu in
tudi Bogu v politiki, a goreč vernik bi moral vse te teme precej dobro
preštudirati, če želi biti vreden sv.
Pavlu vsaj sandal odvezati. Seveda pa opisane različne teme ne morejo priti
do duše in jo prebujati, če človek na kup vsakdanjih 'smeti' polaga še kako
cvetico ali dve. Potreben je UMIK v svoj center in v Duha, ter očiščenje od
znotraj. Le tako so lahko prava dela izvajana v Božjem Duhu.
Sveti
Pavel v 1 Kor 4,19-20 reče:
Kmalu
bom prišel k vam, če bo Gospod hotel. In tedaj ne bom preveril besed teh
prevzetnežev, ampak njihovo moč. Božje kraljestvo namreč ni v besedi, temveč
v moči.
Gre
se torej za silo Milosti. Milost brez moči je brez del. Nima kaj pokazati, samo
vegetira in čaka na kak čudež. Božje kraljestvo se torej meri po velikosti in
veličini del in ne po sladkobesednosti, popevanju in obljubah. V 1 Kor 2 pove
isto:
Moja
beseda in moje oznanilo nista bila v prepričevalnih besedah modrosti, temveč
sta se izkazala Duh in moč, zato da vaša vera ne bi temeljila na človeški
modrosti, ampak na Božji moči.
Eden
od najnujnejših elementov te moči je umik. Tišina. Tišina, ki pelje navznoter, k
sebi in k Bogu v nas. Občasna samota, katere cilj je doseči notranjo tišino, ta
pa je ob Gospodu najbolj gosta in sladka.
Nobena
stvar se ne more ponotranjiti in nobeno smetje se ne more izplaviti iz človeka,
če se ne umaknemo stran od ljudi in živali in telefonov ter ekranov, lahko celo
elektrike, ter se soočimo sami s seboj in poiščemo Gospoda, ki je TUKAJ.
Brez
odklopa sveta nas svet izmozga. Postanemo suženj urejanja zadev in borbe za
življenje. Tesnob in ničevih želja. Postanemo olupek samega sebe. In olupek družinskega
ali občestvenega življenja. To praznino želimo napolniti s hrupom, rituali, praznimi
čenčami in tehniko. Izleti v mondenost. Zabavo. Z mesnato 'vero'. Na vse
pretege se trudimo zadovoljevati: SAMI SEBE. Saj – zato pa je toliko praznine v
dušah, ki jo potem tesnoba zapolni.
Tako
ne živijo tisti, ki so z Bogom 'na ti'. Noben svetnik ni tako živel, preden je
postal svet. Tudi Jezus se je umikal v samoto in tišino. Matej 14,13:
Ko
je Jezus to slišal, se je v čolnu umaknil od tam v samoten kraj, sam zase.
Še
najbolj pa je povedna naslednja zgodba (Mt 14,22-):
In
takoj je primoral učence, da so šli v čoln in se peljali pred Njim na drugo
stran; sam naj bi medtem odpustil množice. In ko je množice odpustil, je
šel na goro, da bi na samem molil. Ko se je zvečerilo, je bil tam sam.
Čoln pa se je medtem oddaljil že precej daleč od brega. Valovi so ga
premetavali, kajti pihal je nasprotni veter. Ob četrti nočni uri je Jezus hodil
po vodi in prišel k njim. Ko so ga učenci videli hoditi po jezeru, so se
vznemirili in rekli: »Prikazen je.« Od strahu so zavpili. Jezus pa jim je rekel:
»Bodite pogumni! JAZ SEM. Ne bojte se!« Peter mu je odgovoril in rekel:
»Gospod, če si Ti, mi ukaži, da pridem po vodi k tebi.« Jezus mu je dejal:
»Pridi!« In Peter je stopil iz čolna, hodil po vodi in šel k Jezusu. Ko pa je
videl, da je veter močan, se je zbal. Začel se je potapljati in je zavpil:
»Gospod, reši me!« Jezus je takoj iztegnil roko, ga prijel in mu dejal: »Malovernež,
zakaj si podvomil?« In ko sta stopila v čoln, je veter ponehal. Oni pa, ki so
bili v čolnu, so se Mu poklonili do tal in rekli: »Resnično si Božji Sin.«
Celo
Božji Sin, JAZ SEM, je šel v samoto in
tam molil. Zato je potem po vodi hodil, Peter pa se je guncal na čolnu, potem
pa potonil, ko bi moral hoditi kot vodni drsalec. Duhovna moč se torej obnovi in zbira, ko se človek umakne v samoto in
mir, ter se približa Gospodu. Seveda umik sam ni vse, saj se tudi medved
umakne v zimsko spanje, pa spomladi vseeno ni nobenega duhovnega rezultata. Kot
tudi ne od redovništva ali duhovništva, če se ne potopita v umik od sveta in
dosežeta Tišino, ki je v nas.
Ta
umik mora biti torej resničen, ne le telesni. Prava Tišina je v naši duši, ko je ta z Gospodom. Če pa gremo v
neko komoro ali celico, si z voskom zalijemo ušesa, tam pa nam misli še vedno
rezgetajo po vsakdanje, nismo naredili nič. Bolje bi bilo zidake zidarjem
podajati ali v dolge visoke hribe hoditi dan ali dva.
Ko
je torej tišina okolice, kar pomeni, da ni glasov mesta in vasi, lahko pa so
glasovi ptic in žuželk in vetra; in ko je veselje z Gospodom, takrat nas zadane
Njegov mir, ki je notranja tišina kljub Božjim pogovorom. Potem pa je še ena
Tišina tišin, ki je tista, ki se je ne opisuje, ker je neopisljiva. Sveta
Favstina Kowalska v svojem dnevniku zapiše:
.
.
Molčanje
je meč v duhovni borbi. Zgovorne duše nikoli ne pridejo do svetosti. Ta meč
tišine odseka vse, kar se hoče obesiti na dušo. navajeni smo reagirati na jezik
in misliti, da moramo takoj odgovarjati, brez da pazimo na to, ali je božja
volja, da govorimo. Molčeča duša je močna. Vsa nasprotovanja ji ne bodo
škodila, če bo vztrajala v tišini. Molčeča duša se je sposobna najtesneje
zediniti z Bogom. Zato skoraj vedno živi pod navdihom Svetega Duha. V molčeči
duši Bog deluje brez motenj.
Še en pomembnejši
korak od samote in tišne
Kot
vidimo, je treba iskati Tišino, tisto, ki je tiha kljub hrupu velemesta, ko jo
enkrat najdemo. Ampak vsi umiki niso nič, če se ne ODREČEMO vsakodnevnega
smetja, kajti narava našega uma je, da
želi imeti vse, kar oči vidijo. Kaj nam pomaga nek meditativni ali
evangelijski umik v priročni samostan, ki ga vodijo – hmm, le dva brata – če
nenehno mislimo na tisto uro, ko bomo lahko spet telefon zagrabili in pregledali
vsa sporočila. In če komaj čakamo, da spet zagrabimo svojo punco ali fanta. Ter
se napokamo mamine hrane. In se srečamo z brezbožnimi prijatelji, da spet klepetamo prazne marnje … Ne, za take fantaste ni Tišine.
Človeku
mora iti praznina sveta že malo 'na jetra', imeti mora tudi primerno ranjeno
srce, križ Gospodov, sicer mu tudi umik v sobico globokega rudniškega jaška,
puščavsko votlino ali na luno ne bo nič pomagal. Obstaja torej še eno pomembnejše
pravilo od umika v tišino:
Odvrzi
in stori vse, da boš lahko ves čas mislil le na Gospoda.
Kdor
ves dan s srcem misli na Gospoda, je POGUMEN. Je MIREN. In je MOČAN. Druge
matematike ali formule NI. Kako preprosto je! Samo Gospod lahko prave stvari
stori tako zelo preproste.
Rezultati
Sveti
Pavel torej pravi, da ga leporečje pri kristjanih ne zanima. Odbija ga. On ve,
da če je nekdo do Boga iskren, mu Bog daruje KARIZMO. To pomeni neko posebno
MOČ. In ta moč je velika, ker jo Sveti Duh oplaja, zato so tudi dela velika. Tu
niso mišljena dela skupaj z mnogimi sobrati, ampak dela enega samega človeka so
velika, če je resničen. Vsi svetniki so imeli kakšno takšno specialno moč. Pa
je bil spovednik in je tisoče, stotisoče spovedoval. Ali je samostane gradil po
vsej Evropi. Ali je Božje knjige pisal. Ali jih je tiskal in razpošiljal v
tisoče, milijone. Ali pa je junaško umrl, brez da bi trenil ali zaklel, umiral z
mislijo na Gospoda, kljub dolgotrajnemu mučenju. Ali pa je h Gospodu spreobrnil
mnoge. Ali pa oznanja Gospoda samim peklenščkom, brez strahu zase. Ali pa
zdravi njih otroke …
Govorimo
torej o SILI Božjega usmiljenja, ki jo zmore en sam človek. Pa si poglejmo kak primer iz današnjih dni. Pavel
krotilec bi jih bil vesel, ker bi jih po moči, ne po sladkorečnosti presojal.
Hudo je videti kake verske voditelje, ki so brez te moči, zato samo ovinkarijo
z možgani in jezikom, da bi se vsem čerem izognili. No, tega v spodnjih
primerih ne boste videli.
Poglejte
si prve 4 minute tega filmčka: Jezus Kristus preko koptskega duhovnika ozdravi slepega
muslimanskega fanta, ki ne vidi že dve leti. Vidimo ozdravitev, noro veselje matere in vseh prisotnih ter druge muslimanke v
ozadju. Temu se reče ALELUJA in tako so prvi apostoli širili Evangelij. Druge
poti NI:
Potem
si vzemite čas za tale dva oznanjevalca v kotu parka. Sicer traja, a vredno si
je ogledati. Tisti, ki ne razumejo jezika, bodo mislili, da so pametnejši od
njiju, da sta le žalivca in prepirljivca, kdor pa razume kaj govorita
muslimanskim norčevalcem, bo spustil solzo milosti nad njunim evangelijem, očetovstvom,
neustrašnostjo, Resnico, opozarjanjem, ljubeznijo do njih, trdnostjo in
odpuščanjem. To je moč, ki jo mora v sebi imeti vsak kristjan, a je pri današnjih
Slovencih še nisem opazil nikjer in nikoli:
Videli
boste, da ju muslimani želijo zmesti, užaliti in ju nenehno naslavljajo z
lažnivcem, potem pa eden od njih sam postane lažnivec, ko se zlaže, da zna
Koran na pamet in ko ga temnopolti oznanjevalec vpraša o poglavju o sveti
Mariji, prizna, da ne ve nič od tega. Oznanjevalec včasih vpije poslušalcem, ki
se mu posmehujejo, da bodo šli v pekel, a jim govori samo Mohamedove besede in njegovo
zagotovilo, zato to ni žaljenje. Še en tak Božji glasnik:
Primitivizem?
Mislite, da so ti napori zaman? Niso – kar poglejte nekatere stranske
opazovalce: počasi se jim Resnica vsaja v dušo in ko pride čas, bodo prebujeni.
Zaradi ZGLEDA vztrajnosti in moči in usmiljenja, ki ga dajeta moža v Svetem
Duhu. In mimogrede pri tem še sama opravljata najvišjo duhovno prakso: nenehno misliti na Gospoda.
Naslednji
primer: Jezus na cesti v hipu ozdravi ramo muslimanskemu mladeniču, potem pa jih
ta stran od kamere izzove: »Če mi ozdraviš še drugo ramo, ki je že leta dolgo
poškodovana, se bom spreobrnil k Jezusu.« In tako je bilo:
Naslednji
musliman, z bolečino v križu, ocenjeno z 9 od 10, je ozdravljen v nekaj
trenutkih. Potem vidimo, kot že tolikokrat, kako prekratka noga zraste v nekaj
sekundah in človek je povsem ozdravljen. To so dela moči po Svetem Duhu:
Tudi
ta lastnica prodajalne je, namesto da roparju izroči denar, izvedla klasično
izganjanje v Jezusovem imenu in GOSPOD JE STORIL:
Musliman
v nekaj sekundah ozdravljen po osmih letih artritičnih bolečin. Ozdravljenju
sledi oznanjenje Gospoda, ki je Kristus:
To
so sicer »majhna« dela, a ko gredo v stotine primerov, postanejo eno veliiiko
delo po Gospodu.
Zaključek
Kot
vidimo, so ti ljudje, ki opravljajo delo za Boga, v nenehni misli Nanj. Lastnica prodajalne se ni zbegala, ko ji je
ropar usmeril pištolo v čelo, ampak je mislila na Gospoda in izgnala hudega
duha z lastnikom vred. To je možno le, če
ves čas misliš Nanj. Potem boš tudi
v takšnih trenutkih zmogel verovati, ne pa paničariti. Tudi ozdravljevalci/oznanjevalci
po ulicah že s svojim delom nenehno mislijo na Gospoda, s tem pa ne počno
drugih stvari.
Sveti Pavel v 1 Kor 12,4-11:
Različni
so milostni darovi, Duh pa je isti. Različne so službe, Gospod pa je isti. Različna
so dela, isti pa je Bog, ki dela vse v vseh. Vsakomur se daje razkritje Duha v
korist vseh:
o enemu
je po Duhu dana beseda modrosti,
o drugemu
v skladu z istim Duhom beseda spoznanja,
o tretjemu
vera po istem Duhu,
o četrtemu
po istem Duhu milostni darovi ozdravljanja,
o petemu
delovanje čudežnih moči,
o šestemu
prerokovanje,
o sedmemu
razločevanja duhov,
o osmemu
raznovrstni jeziki,
o devetemu
razlaganje jezikov … Vse to pa uresničuje
en in isti Duh, ki deli vsakemu posebej, kakor On hoče.
Nobeno od teh del pa ni majhno. Ker je sestavljeno iz nenehnih vsakodnevnih tovrstnih del. Če teh del nimamo, smo zgrešili življenje, ker ne služimo Gospodu, ampak svetu in sebi, zato se imenujemo: grenki. Če je vernik ali duhovnik grenak in naveličan ali le človek drobnih posvetnih del; ali so dela opravljena skupaj z množico drugih ljudi, so to znaki, da oseba ni v Duhu. Torej je enako, kot če ne bi bila krščena in ne bi sprejela Očeta in Sina in Svetega Duha. To je pa potem problem. Ko se bo življenje izšlo, bomo namreč povprašani le o tem. Edini izgovor nam bo lahko, če smo takšnim ljudem z Duhom nesebično pomagali. Če pa še tega ni bilo, nas lahko reši samo še Gospodova brezvzročna milost, ki pa jo ne podeljuje tako zlahka, kot nekateri računajo.
Gospod prav rad podarja osvoboditev od hudih duhov in materialnih vezanosti, Odrešenje pa NI tako poceni. Zato je bolje Gospoda veseliti že kar zdaj in ves čas misliti Nanj – to je edina vstopnica za direkten vnebohod. Kdor je prebral, zdaj ve.
Kralj David od veselja pleše pred Bogom.
Jona, cena za vnebohod je VELIKA, zelo VELIKA in tvoja beseda je trda !
OdgovoriIzbrišiZmanjkuje mi poguma..................
Pozdravljena! Ali je bil že kdaj kak Jona na tem svetu, ki je govoril posladkano?
OdgovoriIzbrišiEvangelij je jasen, Jezusova beseda je jasna. Ne razumem pa, zakaj bi bilo težko? Mar ni naravno, da vse posvetno izgubimo? Mar kaj s seboj odnesemo na oni svet? Če se torej čemu odpovemo že pred tem, in iščemo Gospoda - kaj je tu nenaravnega in težkega?
Ne izgubljaš poguma, le naslage nekih prepričanj morda, ki se ob stiku z Evangelijem sesedejo. Religijska vera ni Evangelij. Treba je iti naprej.
Bom pa, ker si tako iskrena, v naslednjem blogu opisal še eno pot, ki je za veliko ljudi primerna za vnebohod. Krščanstvo jo malce pozna, a veliko preslabo, ker jo nekakšen verski napuh onemogoči. Krščanstvo ima brezmejno število 'sredstev' oz. poti, da se približamo Gospodu, da nas On najde, a jih današnji kristjan vse jemlje neresno, ker vsaka zahteva pristno ponižnost in srčnost. Zato, ko pride teta kosa, izgublja pogum in omahuje: kam neki ga valovi zanesejo??, tarna.
Pa to ni potrebno. Ko najdem čas, napišem. Rekla boš, da to ni nič novega, a vseeno danes tega ne veš :). Pomlad prihaja, čakajo motika, lopata, žaga ... Lep pozdrav.